České dráhy

kdo ještě nejel s českými drahami, ať zvedne ruku..

..asi by se i takoví našli, ale předpokládám, že většina lidí co tohle bude číst určitě už vlakem jela. Setkávám se s různými názory na kulturu cestování vlaky českých drah, nicméně je potřeba přiznat, že ona kvalita se zvedá. Ano, souhlasím, několik desetiletí staré vagóny již nespňují dnešní standard cestujících, zvláště když se každý rok zvedají ceny jízdenek a nové vozy přibývají jen hodně pomalu.

Když skončila má studentská léta a s nimi bývalý junior pas, se kterým jsem jezdil za více než 50% slevu, koupil jsem si kilometrickou banku. Ta splňovala mé požadavky dokonale, nemusel jsem mít tehdejsí Z kartu a přesto jsem cestoval za ještě lepší cenu než bylo zákaznické jízdné.

Cestuji převážně na trase Praha - Ostrava, která je podle mého názoru jedna z nejdůležitejších relací Českých drah. Navíc když byly na tuto trať nasazeny vlakové soupravy Pendolino a cestovní doba se zkrátila na něco kolem tří hodin jízdy, byl jsem potěšen. V té době stála kilometrická banka ještě 1400 korun, tedy kilometr za sedmdesát haléřů, ale ktomu bylo potřeba připočíst místenku do vlaku SuperCity za 200 korun. I přesto celková cena nedosáhla na úroveň, kterou zaplatl cestující s In-kartou nebo nedej bože úplně bez slevy.

Poté ale cena kilometrické banky stoupla nejprve na 1600 a později na 1800 korun. To už na mém příkadu cesty z metropole do Ostravy jednoznačně vítězí použití In-karty. Navíc když České dráhy oznámily zvýšení ceny kilometrické banky na 2000 korun, zůstává tato možnost daleko v pozadí. Celý proces tohoto zdražení (1600,- > 1800,- > 2000,-) stihly dráhy za jeden jediný rok!

Diskusní téma: České dráhy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

camelfox © 2008 Všechna práva vyhrazena.