pouliční prodejci SIM karet

 

Určitě jste se již setkali s pouličními prodejci v kvádru, kteří se vás snaží přesvědčit, abyste si koupili SIM kartu toho či onoho operátora (popravdě služby Vodafone jsem títmo způsobem prodávat neviděl). Ano, pokud vám prodejce vše důkladně vysvětlí a nebude mlžit, tak proč ne. Ovšem pozor na to! Nezapomínejte, že takovýto prodejce využívá vašeho spěchu, nerozhodnosti, popřípadě nedostatečné informovanosti o produktu, který se vám snaží prodat.

Zúčastnil jsem se vyjednávání s tehdy ještě Eurotelem, kdy jsme se snažili operátora přesvědčit, aby smlouvy zrušil. Důvodem bylo totiž uvedení v omyl v době rozhodvání, zda-li produkt využít či nikoliv. Tento pouliční prodejce společnosti Save Max totiž tvrdil, že volné minuty, které v rámci daného paušálu operátor nabízel, jsou do všech mobilních sítí, ovšem opak byl pravdou, byly určeny pouze pro volání do sítě Eurotel.

Celý proces trval zhruba tři měsíce, kdy jsme si s operátorem vyměnili čtyři dopisy a nepočítaně emailů. Operátor neměl problém s tím, že by smlouva byla zrušena, ale požadoval (jak už to tak bývá) doplacení zbývajících měsíčních paušálů do konce smlouvy. Toto jsme samozřejmě rázně odmítali. V průběhu tohoto "boje" jsem samozřejmě zkoušel do celého procesu zapojit i druhou stranu - tedy zástupce společnosti Save Max. Sami asi tušítě, že to nebylo vůbec jednoduché. Pokud totiž zkusíte zavolat na oficiální kontakt této společnosti, který je volně k dispozici na internetu, ozve se nějaký pán, který vám tvrdí, že je těžké zjistit kdo danou smlouvu sepisoval. Na argument, že to jméno známe, odvětil, že tam již nepracuje. Pochybuji, že by se odpovědní vedoucí společnosti postavili tomuto problému čelem.

Zajímavé ale bylo, jak se k tomuto problému postavil Eurotel. Po ustavičném nabádání, že využívají služeb společností, které špiní jejich jméno a nedostatečně informují o produktech, či dokonce mylně o nich informují, se rozhodli smlouvu zrušit bez dalších závazků. Proto pokud jste také v podobném problému, mohu vám poradit jen jedno - nenechte se odradit dílčími neúspěchy a neustále bombardujte dopisy a emaily. Rezignace totiž v tomto případě znamená prohru!

 

Společnosti tohoto typu jako zmiňovaný Save Max totiž vůbec nezajímá, jakým způsobem byl daný produkt nabízen (ať už se jedná o služby mobilních operátorů, či vstupenek do kina nebo divadla a dalších). Měl jsem tu možnost zkusit si na vlastní kůži, jak funguje taková skupina. Styl managementu převzali od zkušenějších kolegů ve Státech, kteří mají s títmo dlouholeté zkušenosti. Struktura společnosti je založena na klasické pyramidě, kde čím níž se nacházíte, tím hůř pro vás, jelikož drtivá část zisku jde vedoucím managerům. Váš seniorní kolega vás neustále masíruje vidinou bezproblémového života, kdy po odpracování určité doby na ulici již budete mít pod sebou dostatek lidí, kteří tuto práci odvedou za vás. A ještě jedna vzpomínka - a tou je zvonění :) po úspěšném pracovním dni si ovečky s největším počtem prodaných kusů čehokoliv mohou zazvonit. V mém případě - zazvonil zvonec a po dvou dnech byl konec.

Diskusní téma: pouliční prodejci

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Vyhledávání

camelfox © 2008 Všechna práva vyhrazena.